• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • 00:00:00

دتکتور حرارتی آدرس پذیر زیمنس FDT181 مدل 100856212

Siemens Addressable Heat Detector FDT181 - 100856212

دتکتور حرارتی آدرس پذیر زیمنس FDT181 مدل 100856212 از سری سیستم اعلام حریق Cerberus ECO است که شمال دتکتور، کنترل پنل، شستی است.

دتکتور حرارتی

دتکتور حرارتی یا حسگر حرارتی اعلام حریق یکی از تجهیزات سیستم اعلام حریق است. این دتکتور با تشخیص تغییرات دما در محیط اطراف وجود حریق را تشخیص می دهد و سیگنال اعلام حریق راه به دستگاه کنترل مرکزی ارسال می کند. سیستم کنترل مرکزی اعلام حریق در اصل همان دستگاه کنترل پنل است. به طور کلی دتکتورها، حریق را تشخیص می دهند سیگنال به کنترل پنل می فرستند در صورت خطا نبودن سیگنال و صحت وجود حریق کنترل پنل آژیرها ویا فلاشرها ها را فعال می کند همچنین در سیستم هایی که اطفا حریق هم نصب شده اند همزمان با فعالسازی هشدار صوتی، تجهیزات اطفا حریق مانند اسپرینکلرها هم فعال می شود.

دتکتورهای حرارتی با تغییرات دمایی یا در اصل افزایش دما وجود حریق را تشخیص می دهند. سنسورهای حرارتی با استفاده از ترموکوپل حساس به حرارت کار می کند. یکی از ترموکوپل ها حرارت منتقل شده توسط جریان همرفتی یا تابش را منتقل می کند در حالی که دیگری دمای پس زمینه اتاق را اندازه گیری می کند. زمانی که بین این دو اختلاف وجود داشته باشد، زنگ هشدار به صدا در می آید که نشان می دهد آتش در شرف وقوع است.  به طور کلی آشکارسازهای حرارتی برای به حداقل رساندن آسیب اموال از طریق واکنش به تغییر دمای ناشی از آتش سوزی در نظر گرفته شده است. همچنین دتکتور حرارتی انتخابی خوب برای راه اندازی اسپرینکلرهای آتش یا انواع دیگر سیستم های اطفاء حریق است.

کاربرد دتکتور حرارتی

در شرایطی که تشخیص دود ممکن نیست باید دتکتور حرارتی انتخاب شود. با کمک این دستگاه یک آشکارساز حرارتی سریع تر پاسخ می دهد. در صورتی که که حریق با سرعت بالایی ایجاد شود "تاخیر حرارتی" Thermal lag باعث می شود افزایش سریع دمای محیط از نقطه ای که برای هشدار دتکتور تنظیم شده بالاتر رود و از نقطه تشخیص دتکتور رد شود بنابراین آلارمی هم نمی زند. همچنین با فعالسازی قابلیت نرخ افزایش دما زمان واکنش به آتش وسزی های سریع را تسریع مند اما ممکن است منجر به هشدارهای کاذب هم شود.

 

دتکتور حرارتی آدرس پذیر زیمنس 

دتکتور حرارتی آدرس پذیر زیمنس FDT181 مدل 100856212 برند زیمنس شامل سیستم اعلام حریق Cerberus ECO است که شامل دتکتور حرارتی، کنترل پنل FC18، شستی اعلام حریق با یک پروتکل ارتباطی است.

طیف کاملی از دستگاه ها (FD181) در سری محصولات اعلام حریق Cerberus ECO شامل دتکتورهای دود و حرارت ارائه شده است. همچنین ماژول ورودی دو کاناله و ماژول ورودی/خروجی دو کاناله با مانیتورینگ مدار باز/کوتاه، ترمینال تکرار طبقه برای دسترسی آسان به اطلاعات هشدار، شستی با قابلیت تنظیم مجدد، ماژول ورودی جمعی و یک ماژول جداساز نیز ارائه شده است.  سری Cerberus ECO از پروتکل ارتباطی پیشرفته زیمنس پشتیابنی می کند که شناسایی سریع خطرات آتش سوزی و انتقال دقیق سیگنال را تضمین می کند.

برخی از ویژگی های سنسور حرارتی آدرس پذیر زیمنس:

  • دتکتور حرارتی زیمنس برای جلوگیری از ورود گرد و غبار کثیفی دارای کلاهک های محافظی است که از ورود هنگام نصب این دستگاه وجود دارد تا به داخل دتکتور جلوگیری کند.
  •  دارای هشدار بصری که از تمام زوایا قابل تشخیص است.
  •  مقاوم در برابر عوامل محیطی، مانند رطوبت خورنده و ارتعاش، ایمن در برابر تداخلات الکترومغناطیسی
  • پروتکل ارتباطی FD18-BUS اتصال بدون قطبیت
  • ویژگی "Sticker Method"  که موجب تسهیل راه اندازی و نصب دتکتور شده است.
  • دتکتور حرارتی آدرس پذیر زیمنس برای استفاده در مکان هایی که دمای محیط به سرعت تغییر می کند مناسب است.
  • درپوش گرد و غبار آشکارساز را از آلودگی در اثر کار ساختمانی محافظت می کند.

برای اطلاع از قیمت و خرید دتکتور حرارتی آدرس پذیر زیمنس FDT181 مدل 100856212 در سامانه کیوپیکت استعلام بگذارید.

Model
(مدل)
FDT181
Part Number
(شماره قطعه)
100856212
Communication Protocol
(پروتکل ارتباطی)
FD18-BUS
Operating Voltage
(ولتاژ عملکرد)
DC 12…33 V
Alarm Current
(جریان در حالت هشدار)
0.26 mA
Operating Temperature
(دمای قابل تحمل)
'-10…+50 °C
Ingress Protection
(حفاظت داخلی)
IP44
Operating Humidity
(رطوبت قابل تحمل)
≤96%
Certifications
(گواهینامه‌ها)
TR RF N123-FZ
Manufacture
(سازنده)
Siemens
footer-section2
logo